Ardennen-Eifel15

Ardennen-Eifel 03-09 t/m 13-09

03-07 Koningslust-Rekem

We vertrekken deze donderdagmiddag voor een 10 daagse vakantie naar de Ardennen. Vandaag rijden we naar de camperplaats aan het kanaal in Rekem vlakbij Maastricht in België. We staan rustig met 3 campers.

04-09 Rekem-Han sur Lesse

Heerlijk geslapen. We vertrekken en stoppen eerst bij de bakker vlakbij. Ze hebben heerlijke broodjes. Daarna rijden we naar Durbuy en parkerren de camper op de grote parkeerplaats net voor het stadje. We gooien wat geld in de parkeermeter en lopen naar het stadje. Altijd leuk hier. Na anderhalf uur slenteren hebben we het wel gezien en lopen we terug naar de camper. We eten nog eerst de lekkere broodjes uit Rekem en rijden dan naar de camperplaats in Han sur Lesse voor 2 nqchten. Het is druk hier het weekend. We wandelen wat en vermaken ons wel. Het is nagenoeg droog maar wel koud. In de avond lekker bij de kachel.

06-07 Han sur Lesse-Mouzon

Vanmorgen wordt ik wakker van getik op het dak, ai regen. Gelukkig niet van lange duur en wordt het snel weer droog. Ik loop even naar de superette om broodjes te halen. Heerlijk vers. Daarna doen we de service en rijden via een mooie binnendoor route naar het Franse Mouzon. Leuke camperplaats aan het water bij een passantenhaventje. Na de lunch wandelen we eens door het stadje. We vinden een heel mooie buxustuin bij de abdij.

07-09 Mouzon-Montherme

Heerlijk rustig is het hier. We doen het rustig aan vanmorgen. Tegen half 11 vertrekken we. We blijven een beetje in de buurt en rijden naar Montherme. Ter hoogte van Charlerville Mezieres zien we een bord langs de weg...centre commercial. Daar willen we naar toe. Er is een heel grote Carrefour. Een genot die grote Franse supermarkten.

We doen er wat boodschappen en de keuze is overweldigend. Daarna zijn we al snel op de mooi gelegen camperplaats in Montherme. Na de middag verkennen we het kleine stadje. Niet geweldig maar je staat hier super. in de avond is de camperplaats overvol.

08-09 Montherme-Herbeumont

Vandaag touren we heerlijk rustig door de Ardennen. Eerst nog in Frankrijk en dan ergens in de middle of nowhere passeren we de Belgische grens. Te merken aan het zeer slechte wegdek. We rijden niet harder als 50 anders valt de camper uit elkaar. We naderen Gedinne en zien langs de weg een bord. Domaine Moulin de Boiron. We draaien het domein op. No heeft hier in vroeger jaren eens een weekend op karper gevist en we willen eens kijken op er nog iets veranderd is hier. We lopen het domein eens rond. Het ziet er netjes uit. Ook het hotel/restaurant. We maken nog een praatje met een Nederlands stel wat hier geboekt heeft. Er zit wel een nieuwe eigenaar in het hotel. Leuk nog eens te zien na al die jaren. Later rijden door kleine gehuchtjes. In Poupehan zien we ook een camperplaats liggen aan de Semois. Daarna rijden we via Bouillon en komen in Herbeumont. Hier hebben we een rustige nacht.

09-09 Herbeumont-Heiderscheid

Doodstil was het vannacht. We stonden met 3 campers op deze grote plaats. Tegemn 10 uur vertrekken we richting Florenville en volgen de borden Arlon. We stoppen nog even bij een winkel om brood te kopen. We komen in Martelange en gooie bij de eerste pomp van de hele reeks de tank vol. €0,99, dat zijn nog eens prijzen. In Martelange bij de stoplichten draaien we rechtsaf Luxemburg in. We stoppen voor vandaag op de camperplaats Fuusenkaul in Heiderscheid. We eten vanavond een frietje en heerlijke kroketten van de friture bij de camperplaats.

10-09 Heiderscheid-Pronsfeld

Deze camperplaats is erg geliefd bij de Nederlanders. Wij vinden het prima voor een overnachting maar niet om er langer te staan. Tegen 10 uur vertrekken we. We rijden naar Bourscheid richting chateau. Net ervoor is de route afgesloten en moeten we keren. Ik heb geen goede kaart van Luxemburg en zomaar de tomtom vertrouwen is ook niet alles. Maar we komen er wel. Rijden mooie wegen binnendoor en Luxemburg is ook mooi stellen we vast. We houden Dasburg aan net over de Duitse grens. Andermaar route barree dus deviation volgen en moeten we via een steile smalle weg waar ook nog veel vrachtverkeer tegemoet komt. Eenmaal benden draaien we rechts en zijn meteen aan de Duitse grens en rijden pittig steil het Duitse Dasburg in. Vandaar rijden we naar de camperplaats in Pronsfeld. Daar maken we nog een mooie wandeling.

11-09 Pronsfeld-Heimbach

Het zonnetje schijnt volop als we wakker worden. Wel is het nog koud maar als de zon eenmaal binnen schijnt warmt het heerlijk op. Na het dagelijkse ritueel trekken we weer verder. Eerst broodjes halen bij de bakker in het dorp. Dan richting Prüm en vandaar naar Gerolstein waar we naar de Aldi gaan. Dan rijden we richting Hillesheim en stoppen we op de camperplaats aan de Kronenburgersee. We meken een wandelingetje over de stuwdam. Daarna touren we weer verder vlak langs de Belgische grens. Heel mooie natuur. We stoppen bij het langlauf en wandelgebied Weisser Stein. Hier is ook een camperplaats. Je staat midden in de natuur. We rijden verder en komen in Hellenthal. daar zetten we ons op de camperplaats om te lunchen en maken een korte wandeling. Daarna rijden we naar de camperplaats in Gemund. Hier staat het behoorlijk vol. We gaan toch maar liever naar een van onze favorieten, Heimbach. Onderweg stoppen we nog bij de abdij Maria Wald en lopen een rond de abdij. De paters tegenwoordig zijn ook commercieel. Er is een restaurant/terras en een souvernirswinkel.

Tegen 4 uur zijn we dan in Heimbach waar we ook morgen nog blijven.