Home     Reisverslagen

Nordfriesland/Niederrhein 25-12 t/m 01-01

dinsdag 25-12

Koningslust-Almen

De camper gisteren uit de stalling gehaald en hebben alvast wat spulletjes ingeladen. Vanochtend maken we eerst nog een stevige wandeling van 2 uur. Rond half 12 zijn we daarvan terug en maken dan de camper startklaar. Nog wat water in de tank, de koelkast vullen enz.
Dan gaan we aan de Kerstlunch en daarna kunnen we op pad.
We hebben als 1e overnachtingsplek Almen in Gelderland uitgezocht. De reis loopt voorspoedig en het laatste stuk neemt de TT veel kleine wegen door de bossen. Gelukkig is er niets op de weg want als je aan de kant moet is het erg drassig. Ergens midden in de bossen staat een kerkje met een levende Kerststal. Het is daar erg druk met geparkeerde auto's zodat we niet kunne stoppen om wat foto's te nemen. Als we in Almen aankomen blijken we de enige camper te zijn. Dus we hebben het heel rustig, mooi aan 't water. We hoeven maar 5 af te rekenen omdat er geen service is in de winter, wel stroom.

woensdag 26-12

Almen-Weener

Heerlijk geslapen. Je hoort hier werkelijk niets alleen af en toe het getik van de regen op het dak en de wind die stevig was. Vandaag zal het droger zijn wordt voorspeld.
Rond 10 uur vertrekken we met als bestemming Weener in Duitsland, Ostfriesland. In deze hoek zijn we nog nooit geweest. Snel zitten we op de snelweg die naar het noorden voert en rond 1 uur zijn we al op de plaats van bestemming. Snel zijn we op de camperplaats bij de oude haven. Ook hier is het rustig, er staan slechts 4 campers. Wel is het een mooie plek, je hebt de oude historische boten recht voor je voorruit. In de avond zijn ze mooi verlicht. Rond 6 uur komt de aardige beheerder 10 (incl. stroom) ophalen.

donderdag 27-12

Weener

Vandaag blijven we ook nog in Weener. We verkennen het stadje maar dat valt wat tegen. Geen echt centrum en veel leegstand van winkels. Alleen de oude haven is echt de moeite waard.
In de middag loopt de camperplaats aardig vol. Denk dat de Duitsers de Kerst veel thuis doorbrengen en daarna op pad gaan.
In de avond eten we een lekkere pizza bezorgd door een echte Italiaanse pizzabakker.
Wat ons gelijk opviel hier in het noorden..... in plaats van goedendag zegt hier iedereen...moin. Wel grappig.

vrijdag 28-12

Weener-Ditzum

Vannacht heeft het goed gevroren. Er staat zelfs al een laagje op het water in de haven. Wel even wennen zo koud. Het was de afgelopen dagen zo rond de 10 graden. Ook waait er nu een gure koude wind. Maar de temperatuur zal in de loop van de dag weer oplopen.
We gaan even servicen en dan rijden we nog iets noordelijker, naar Ditzum. We zien al van ver de camperplaats aan de dijk. We kijken ook nog even bij de Edeka supermarkt. Daar mag je ook staan met de camper maar dat vinden we niks. Daarna rijden we naar een dorpje in de buurt. Ditzumerverlaat. Ook een klein dorpje met een camperplaats. Deze ligt ook rustig aan de rand van het dorp. Toch rijden we terug naar Ditzum bij de dijk.
Later meken we een wandeling over de dijk en verkennen het mooie dorpje. Erg leuk met een vissershaven. Doet aan Volendam denken.

zaterdag 29-12

Ditzum-Bedburg Hau

Vannacht weer heerlijk geslapen. Het heeft wel wat geregend. De temperatuur liep gisteravond alsmaar op. Om 10 uur was het 11 graden. We rijden even naar de Edeka om wat broodjes te halen. En dan gaan we weer richting zuiden. We maken er een dagje camperplaatsen bekijken van. Ons 1e doel is Lathum, daarna Haren bij het vrijetijdspark. Vervolgens is Meppen aan de beurt. Hier ligt de camperplaats bij het zwembad. We vinden het niks. Dan rijden we naar Bad Bentheim. Hier sta je wel mooi bij het slot. We nemen hier een langere pauze en eten wat. Daarna wat met de honden wandelen. Daarna rijden we naar Rees en vandaar belanden we op de eindbestemming voor vandaag, de camperplaats in Bedburg Hau bij schloss Moyland. Ook hier is het niet druk. Veel gezien vandaag en enkele plaatsen zullen we best nog eens bezoeken.

zondag 30-12 en maandag 31-12

Bedburg Hau-Twisteden

Vanmorgen gaan we eerst op zoek naar een bakker. Die vinden we al snel in Kalkar. Dan rijden we naar Twisteden. We wilden hier in ieder geval met oud op nieuw hier staan omdat onze Bradley erg bang is voor vuurwerk en hier is geen vuurwerk. Dus we blijven hier de laatste 2 dagen. Er is minder volk als vorig jaar oud/nieuw maar toch gezellig.
Bradley heeft een rustige jaarwisseling, alleen in de verte hoor je het knallen maar dat is geen probleem. Eli slaat door alles heen.

dinsdag 01-01

Gelukkig Nieuwjaar. Rond half 10 rijden we naar huis. Het is slechts een goed half uurtje rijden. Dan de camper uitruimen, schoonmaken en weer naar de stalling. Klaar voor de volgende tour.