Home     Reisverslagen

Kerst...... Ostfriesland   25-12 t/m 01-01

Woensdag 25-12
Koningslust-Almen
Afgelopen weekend hebben we de camper al uit de stalling gehaald dus die staat al startklaar. Op deze 1e kerstdag maken we 's morgens nog eerst een flinke wandeling en na de lunch gaan we op pad voor een weekje. Ons doel voor vandaag is Almen bij het restaurant en passantenhaven de Nieuwe Aanleg. Als we daar aankomen staat er zoals we al verwachten geen enkele camper en hebben we het rijk voor ons alleen. We maken het gezellig en hebben nog een rustige kerstavond en nacht.

Donderdag 26-12
Almen-Weener
Heerlijk geslapen  vannacht. Rond half 9 staan we op en ontbijten, hondjes uitlaten en tegen tienen vertrekken we. We zetten koers richting Hengelo en vandaar naar Duitsland. Iets na de middag arriveren we in Weener, camperplaats aan de oude haven. Er staan een stuk of 6 campers en we zetten ons erbij. Na de middag maken we nog een wandeling naar de Ems. Tussen 6 en half 7 komt een aardige man 10 euro incl. stroom ophalen. Voor de honden heeft hij een lekker koekje.

Vrijdag 27-12
Weener
We willen eigenlijk verder naar het noorden maar omdat men storm meld blijven we nog hier vandaag. Hier staan we nog enigszins beschut. Achteraf valt het mee, gelukkig. We wandelen wat door het stadje.

Zaterdag 28-12
Weener-Neuharlingersiel
Gisteravond nam de wind sterk af. Vannacht heeft het wel nog een hele tijd geregend maar deze morgen is het weer droog. We doen de service en rijden dan naar de Edeka om wat boodschappen te doen. Daarna rijden we op ons gemak naar het noorden. De eerste stop is Harlesiel. Daar staan wat campers bij de haven maar je mag er niet overnachten. Er moet nog wel een andere camperplaats zijn maar die hebben we niet gezien. We rijden door naar Neuharlingersiel en dat is een voltreffer. We vinden het een mooi plaatsje, dit geld ook voor de camperplaats. Deze is  nieuw aangelegd bij de veerhaven naar het eiland Spiekeroog. 12 euro incl. stroom, geen service.

Zondag 29-12
Neuharlingersiel.
We blijven nog een dagje. Eigenlijk wilden we iets verder naar Dornumersiel maar we staan hier zo mooi dat we blijven. In de middag halen we heerlijke vis voor vanavond en slenteren we nog wat bij de haven.

Maandag 30-12
Neuharlingersiel-Ditzum
Weer heerlijk geslapen. Je hoort hier niets, geen verkeer. We lopen nog even naar het dorp voor verse broodjes. Daarna blijven we nog even aan de haven om te kijken naar de bedrijvigheid van het veer wat weer is aangekomen van Spiekeroog.
Rond tienen gaan we op pad. We rijden eerst even naar Dornumersiel en bekijken de camperplaats. Deze is prima maar in Neuharlingersiel sta je veel mooier met het uitzicht. Daarna rijden we naar Greetsiel. Ik heb gelezen dat dit ook een mooi dorpje moet zijn. Als we daar aankomen zien we dat dat meer mensen vinden. Wat is het er druk. De camperplaats staat vol, deur aan deur. Niets voor ons. We parkeren de camper op de parkeerplaats waar je ook mag staan voor een aantal uurtjes. Het is inmiddels middag en we eten eerst en gaan dan het dorp en de haven bekijken. Wel de moeite waard. Het is net een plaatje, heel mooi.

Na anderhalf uur te hebben rondgeslenterd hebben we het gezien en rijden naar Ditzum, camperplaats aan de dijk. We lopen nog even naar de haven hier om te kijken of de viswinkel annex restaurant nog geopend is maar helaas is die op maandag dicht. Jammer.

Dinsdag 31-12
Ditzum-Twisteden
Deze morgen lopen we dan nog even wat maatjes halen en gelijk nog even naar de bakker bij de Edeka nog wat broodjes halen. Dan gaan we op weg naar Twisteden. Daar treffen we nog kennissen uit de buurt en brengen een rustige oud op nieuw door met gelukkig weinig geknal.

Woensdag 01-01
Twisteden-Koningslust
Gelukkig Nieuwjaar!!!!
Alweer de laatste dag. Rond de middag zijn we thuis van alweer een mooie week.