Meivakantie Hessen

Meivakantie in Hessen, Duitsland. 13-05-2015 t/m 25-05-2015

Woensdag 13 mei Koningslust-Mayschoss

We vertrekken vandaag voor een dag of 12 naar Duitsland. We zijn van plan om in de deelstaat Hessen op ons gemak wat rond te trekken en wat leuke vakwerkstadjes te bezoeken. Omdat het de dag voor Hemelvaart is verwachten we veel drukke wegen in het Ruhrgebied en rijden daarom via de A61 naar Bad Sooden. Daar aangekomen tegen 15.00 uur is het al overvol op beide camperplaatsen. Snel weg hier en rijden naar Mayschoss. Daar is nog plek genoeg. Na het avondeten maken we nog een wandeling door het dorp en bekijken de prestaties van het senioren elftal van van de plaatselijke voetbalclub.

Donderdag 14 mei Mayschoss-Lauterbach

Na een goede nachtrust even naar de bakker verse broodjes halen. Ze hebben gewoon open deze feestdag. Krijg er nog een flesje bier mee voor vaderdag. Dat wordt in Duitsland gevierd op Hemelvaart. Tegen half 10 gaan we rijden en we eindigen onze rit rond de middag in het mooie stadje Lauterbach op de camperplaats bij het zwembad. Later in de middag meken we een wandeling naar het verrassend mooie stadje met vakwerkhuizen. Later zitten we nog lekker buiten. We staan hier alleen maar laat op de avond komt er nog een camper bij.

Vrijdag 15 mei Lauterbach-Bad Sooden Allendorf

Als we wakker worden schijnt de zon alweer heerlijk. Na het gebruikelijke ochtenritueel gaan we tegen 10 uur rijden. We rijden een klein stuk terug richting Alsfeld en daar nemen we de snelweg richting Kassel. Het is hier geen straf om snelweg te rijden. Links en rechts mooi bosgebied en heuvelachtig. Af en toe spotten we een ree tegen een bosrand. Bij Eisenach verlaten we de snelweg en rijden door het Thuringse landschap naar Treffurt. Daar is een camperplaats aan de rivier de Werra, maar het is er vol. Dan gaan we eerst in Treffurt naar de Rewe en toeren verder. Even later komen we weer door zo'n schilderachtig dorpje met ook een camperbordje. We gaan eens kijken en nemen daar een uurtje rust. Daarna rijden we naar Bad Sooden Allendorf. Hier is een heel grote camperplaats vlakbij het mooie stadje wat we tegen de avond eens gaan bekijken. Het stadje is gelegen aan de rivier de Werra.

Zaterdag 16 mei Bad Sooden Allendorf- Witzenheim

Vandaag rijden we een klein stukje verder, ongeveer 20 km. We zien een niet onaardige camperplaats in Witzenheim net buiten het centrum. De Aldi, Lidl en nog een grote supewmarkt liggen onder handbereik. We gaan eerst op ons gemak lekker shoppen.

Na de middag lopen we naar het stadje, ongeveer 5 min. lopen. Het is ook alweer zo'n mooi stadje met vakwerkhuizen. Als we na een uurtje teruglopen naar de camper begint het wat te miezeren.

Zondag 17 mei Witzenheim-Wolfhagen

Het is frisjes vanmorgen. Wel is het droog. Het is half 10 als we weer gaan rijden. We gaan naar Hann. Munden een kleine 20 km. verder. Daar staat het erg vol en het lijkt of iedereen de camper zo maar in de wilde weg heeft geparkeerd. We gaan maar weer verder. Via een mooie bosrijke streek naar de snelweg om zo Kassel te omzeilen. We eindigen op de camperplaats in Wolfhagen. Na het middageten wandelen we naar het stadje waar een soort rommelmarkt is en alle winkels zijn open. Ook Wolfhagen is weer zo'n mooi stadje met heel steile straatjes.

We blijven 2 dagen in Wolfhagen.

Dinsdag 19 mei Wolfhagen-Bad Wildungen

We trekken weer verder. We doen eerst nog wat boodschappen bij de GUTE supermarkt en nemen nog wat harde broodjes van de bakker.

Daarna rijden we naar de Edersee en bekijken daar de nieuwe camperplaats. Deze is afgelopen maart pas geopend. De ligging is schitterend in terrassen aangelegd en allemaal uitzicht op het meer.

We eten er en maken nog een wandelingetje. Daarna rijden we helemaal langs de Edersee naar Bad Wildungen. Een heel mooie route. In Bad Wildungen ligt de camperplaats bij het station. Later in de middag wandelen we naar het alweer heel mooie stadje. Je kunt via een park lopen ongeveer 20 min. We kopen er nog een paar leuke shirtjes.Als we terugzijn bij de camper hebben we Nederlandse buren gekregen. We maken een praatje en wisselen wat tips uit.

Donderdag 21 mei Bad Wildungen-Rosenthal

Na weer een heerlijk rustige nacht trekken we weer verder. Van onze buren hadden we de tip gekregen van een mooie route naar Rosenthal. Dat doen we vandaag. We rijden helemaal binnendoor via bossen en heuvels en heel kleine dorpjes. Tegen de middag zijn we op de camperplaats in Rosenthal. Na het middageten wordt eerst de camper een goed uitgedaan en dan wandelen we het dorp eens door. Dit is na al de mooie plaatsen die we al hebben gezien een tegenvaller. Maar toch heeft het wel wat. Er zit een goede Italiaan bij de camperplaats waar we vanavond een lekkere pizza eten.

Donderdag 21 mei Rosenthal-Willingen

Vanmorgen waren we al vroeg wakker. Om 7 uur stappen de kinderen uit het dorp hier op de schoolbus. We blijven wel lekker liggen tot 8 uur.

We rijden via leuke kleine wegen door het mooie landschap en bekijken we wat camperplaatsen. Als eerste stoppen we in Battenberg op de cp. Goed voor een nachtje. Daarna rijden we naar Frankenberg aan de Eder. De cp is klein en staat vol. Ligt vlakbij het stadje. Daarna rijden we naar Medebach. Daar ligt de cp buiten het stadje. We blijven er een tijdje om te eten en wandelen een stukje.Dan vervolgen we onze weg en komen in Winterberg. We rijden naar de camperplaats aan de stadhalle. Deze is nog altijd even ongezellig. Snel weg en rijden naar de bobbaan, ddar mag je ook overnachten. Maar daar is alles afgezet. Er is een bike event. Dan rijden we naar Willingen. Daar hebben we een mooi plekje waar we 2 dagen blijven. Je kunt hier heerlijk wandelen wat we dan ook veel gedaan hebben. Ook zijn we met de kabelbaan naar de Ettelsberg gegaan. Heel leuk.

Zaterdag 23 mei Willingen-Plettenberg

Gisteren is het heel erg druk geworden wegens het lange Pinksterweekend. Tijd om te gaan. We maken vandaag een flinke rit door het mooie Sauerland. Heuvel op en heuvel af. Veel bochtenwerk. Leuk voor al die motorrijders. Af en toe spotten we een ree langs een bosrand. Tegen de middag maken we een lange stop in Kirchhundem bij de Rhein Weser thurm. We eten er en maken nog een wandeling in de bossen. Je moet wel een goede wandelkaart hebben anders ben je zo verdwaald. Je mag hier ook met de camper overnachten bij het restaurant. We eindigen de dag aan het auquamagis in Plettenberg. Goed voor een overnachting.

Zondag 24 mei Plettenberg-Wachtendonk

Heerlijk rustig was het hier. Tegen half 11 rijden we weg. We kijken nog even in Altena maar dat valt tegen na al het moois wat we hebben gezien. Daarna rijden we richting Nederland en rijden naar Kemppen. Daar staat het afgeladen vol en dan zetten we koers naar Wachtendonk. Daar is het rustig. Later in de middag wandelen we naar het verrassend mooie plaatsje zo vlak bij huis.

Maandag weer naar huis na een mooie reis.