Nederland

Herfstvakantie in Nederland van 28-08 t/m 04-09

Donderdag 28-08

Koningslust-Tolkamer

Deze middag vertrekken we voor een korte vakantie in ons eigen land. Ons eerste doel is Tolkamer aan de Rijn. Al vaker geweest en het blijft een mooi plekje. Altijd leuk om naar de voorbij varende schepen te kijken. Tegen etenstijd gaan we een lekkere puntzak frietjes halen en later maken we nog een wandeling door het dorp en langs de kade terug. Hebben we toch nog wat calorie├źn verbrand.

Vrijdag 29-08

Tolkamer-Elburg

Heerlijk geslapen. Rond 10 uur vertrekken we. We rijden opeens een stuk door Duitsland en als we oor een stadje rijden zien we een Rewe supermarkt. We halen wat verse broodjes en wat lekkere worst en verder gaat 't.

Rond de middag komen we in het mooie vestigingsstadje Elburg. We rijden naar de camperplaats en vinden een leuke plek aan het water. We vinden het zo'n leuk plekje dat we 3 nachten blijven. We amuseren ons prima hier met wandelen en wat kletsen met met een schippersechtpaar uit Friesland.

Maandag 01-09

Elburg-Sloten

Na 3 nachten Elburg trekken we weer verder. Het weer ziet er veelbelovend uit. We lopen eerst naar de bakker en doen dan de service. Daarna rijden we naar Giethoorn. Altijd al eens willen zien maar nog nooit van gekomen. We gaan eerst even kijken op de camperplaats aan het kanaal maar aangezien die best nog een eindje van het dorp verwijderd is en we niet in Giethoorn willen overnachten zoeken we een parkeerplaats. We vinden die bij de Spar supermarkt. We lopen op ons gemak door het pittoreske Giethoorn. Het is er rustig, enkel wat Japanners die natuurlurlijk met een gondel rondvaren. Na 2 1/2 uur hebben we het wel gezien en lunchen nog eerst voordat we verder rijden. Ons doel is het Friese Sloten. We zetten de camper op de camperplaats aan de jachthaven. Later maken we een wandling door dit mooie Friese dorp.

Dinsdag 02-09

Wederom heerlijk geslapen. We stonden alleen hier dus heerlijk rustig. Vandaag touren we via allerlei smalle wegen door het Friese land. We belanden eerst in Stavoren. We kijken daar even bij de camperplaats aan de haven en rijden dan door het stadje. Vandaar rijden we via de dijkweg naar Hindeloopen. Net voor het dorp zien we een parkeerplaats bij een woonerf. Daar zetten we de camper neer en slenteren door het mooie stadje met z'n mooie vaartjes. De oude haven is ook leuk om te zien. We vinden een klein winkeltje en kopen wat broodjes die we in de camper opeten.

Daarna rijden we naar Workum. Kijken daar op de camperplaats maar vinden deze minder. We gaan nog wel even wat boodschappen doen bij de supermarkt en rijden dan naar de camperplaats in Harlingen.

Hier blijven we 2 nachten. Hier kun je je prima amuseren. We wandelen naar de stad met z'n leuke winkelstraat. Kopen er lekkere vis die we 's avonds heerlijk oppeuzelen.

Donderdag 04-09

Harlingen-Koningslust

Vanmorgen lopen we nog ewven naar de stad om brood te halen bij de bakker en staan nog een tijdje naar de veerboot te kijken. Daarna lopen we terug naar de camper. De bedoeling is om naar Enkhuizen en Volendam te gaan. Maar ik wordt opeens heel duizelig en ik weet niet wat me overkomt. Na enige tijd ben ik misselijk en moet overgeven. Dit is me nog nooit overkomen. Wil het liefst naar huis. We kijken onderweg hoe het gaat en anders alsnog naar een hulppost. Thuis de dokter gebeld en moet komen. Blijk ik een aanval van draaiduizeligheid te hebben. M'n evenwichtsorgaan is helemaal van streek. Dit heeft nog een behoorlijke nasleep en momenteel (begin januari) kan ik pas zeggen dat het gelukkig weer bijna in orde is.