Home     Reisverslagen

Paasweekend Zeeland 28-03 t/m 01-04

Donderdag 28-03
Koningslust-Tholen
De planning voor deze Paasdagen was eigenlijk het Sauerland. Maar aangezien daar nog veel sneeuw ligt willlen we daar niet naar toe. We hebben al genoeg sneeuw gezien deze winter.
Dan gaan we vanuit hier helemaal de andere kant uit, niet naar het oosten maar het westen. Zeeland. De weersvooruitzichten zijn goed. Koud maar wel droog en hopenlijk wat zon.
Om 14.00 uur startenwe. We rijden eerst even naar Beringe om de reserve gasfles te laten vullen. Kunnen we ons in ieder geval warmhouden.
Daarna via Meijel naar Asten en daar de A67 op. Eindhoven, Tilburg, Breda en dan arriveren we al snel in Tholen aan de jachthaven. Onze 1e bestemming. Als we aankomen hebben we geluk, er staat slechts 1 camper dus we kunnen nog aan de stroom.

Vrijdag 29-04
Tholen
Ook vandaag blijven nog in Tholen. We maken een wandeling over de dijk en verkennen het mooie stadje. Het is nog koud maar het zonnetje laat zich toch geregeld zien. Er komt vandaag iets meer beweging in het jachthaventje. De mensen hebben een lang weekend en het vaarseizoen begint nu ook. Leuk om te bekijken. Verder maken we een praatje met het aardige echtpaar langs ons. Vanavond staan er 4 campers en dat is het maximum.

Zaterdag 30-04
Tholen-Sas van Gent
Vanmorgen even naar de bakker en na de koffie gaan we rijden. We willen op ons gemak wat rondtoeren en de omgeving bekijken. We rijden richting Zierikzee. Onderweg op een parkeerplaats met mooi uitzicht stoppen we om wat foto's te maken. Er zijn mannen in de weer met een schop en ze zijn pieren aan het zoeken om te zeevissen. Mooi om te zien. Dan rijden we via Westschouwen naar de stormvloedkering. Daar zetten we de camper stil op een grote parkeerplaats en wandelen we wat. Ook eten we hier op ons gemak. Wat een uitzicht. We zouden hier wel willen ovenachten maar borden verbieden dat. Jammer maar wel begrijpelijk.

Na een tijd rijden we verder naar het Banjaardstrand. Daar is een camping met speciale camperplaatsen. Maar we worden dar weggeduwd tegen een soort stallen en dat voor Ä13. Dat doen we dus niet. We besluiten naar Hansweert te rijden om te kijkjen of daar plek is maar zoals verwacht staat het daar vol. Daar moeten we binnenkort eens naar terug. Wat een mooie plek. Dan zetten we koers naar Sas van Gent. De Westerscheldetunnel is vandaag gratis dus dat is mooi meegenomen.

Zondag 31-03
Sas Van Gent-Lommel
Je staat hier heel rustig op een soort eiland. Ene kant de jachthaven en aan de andere kant het kanaal van Gent naar Terneuzen met grote schepen die zo door je voortuin varen. Mooi.
Rond 10 uur vertrekken we hier en rijden naar Leopoldsburg in BelgiŽ. Hier zijn 2 camperplaatsen maar op allebei is het erg druk. Dan rijden we naar Lommel bij de jachthaven. Daar is het rustig en we blijven er de rest van de zondag. Er starten vanaf hier mooie wandel en fietstochten.

Maandag 01-04
Lommel-Koningslust
Na wederom een heerlijke nachtrust rijden we vanmorgen weer richting home. Het waren heerlijke dagen met prima weer. Koud maar wel veel zon.