Home     Reisverslagen

Verdon en Alpen

Woensdag 8 juli
Koningslust-Longuich
Vandaag vertrekken weer richting Frankrijk. We hebben met onze campervrienden afgesproken in Longuich aan de Moezel. In de Ardennen ziet het zwart van de regen maar als we de Duitse grens passeren klaart het iets op. In de avond kunnen we zelfs nog even buiten zitten. We staan hier op de camperplaats van wijnboer Feiten. Niet slecht.

Donderdag 9 juli
Longuich-Thaon les Vosges
Na een goede nachtrust rijden we vandaag naar Thaon les Vosges even voorbij Charmes. Hier is de camperplaats ook gelegen aan het kanaal d'est net als Charmes. We vinden deze plaats aangenamer als Charmes. Alle service is aanwezig behalve stroom en geheel gratis.

Vrijdag 10 juli
Thaon les Vosges-Villars les Dombes
Vandaag overnachten we in Villars les Dombes. Hier is de camperplaats bij het vogelpark. Er is geen service.

Zaterdag 11 juli
Villars les Dombes-Vercheny
Het is al lekker warm als we opstaan. Vandaag hebben we een goeie 200 km. voor de boeg. We willen naar Die in de Vercors. Het is ontzettend druk op de weg. In Vienne is het file rijden. We rijden geregeld langs de snelweg en ook daar staat het vast. Tegen 3 uur zijn we in Die en zoeken de municipal. Het is daar overvol. De camperplaats in Die vinden we ook minder dus we rijden een klein stukje terug en belanden op een camping in Vercheny.

Zondag 12 juli
Vercheny
Vandaag blijven we ook nog hier.

Maandag 13 juli
Vercheny-Castellane
Gisteren was het over de 30 graden en dat zal het vandaag ook worden. Tegen 10 uur vertrekken we van de camping en ons doel voor vandaag is Castellane. In Laragne -Monteglin stoppen we bij de Intermarchee en doen wat boodschappen voor de komende dagen. Na een mooie route zijn we tegen drieën in Castellane en kunnen we nog lang buiten zitten want ook hier is het bloedheet.

Dinsdag 14 juli
Castellane-Digne les bains
Quatorze juillet, de nationale feestdag in France. Vandaag rijden we de noordkant van de Grand Canyon du Verdon, een heel mooie tocht. De parkeerplaatsen zijn bijna allemaal vol maar we vinden er toch nog een om een paar mooie foto's te maken.
Dan gaan we in Riez op de camperplaats iets eten. We zouden eerst hier blijven staan voor de nacht maar je staat hier in de volle zon en het is weer bloedheet. Dan rijden we naar Allemagne en Provence maar daar staat de camperplaats vol met auto's. Het is tenslotte een feestdag. Het is wel een mooi plaatsje met een chateau. Daarna gaan we verder naar Digne les Bains en kijken even op de camperplaats bij de Thermen maar dat is een beetje in de middle of nowere. Dus dan rijden we naar de camperplaats bij het Plan d'Eau, mooi gelegen bij het zwembad. Zeer goed bij deze temperaturen.

Woensdag 15 juli
Digne les Bains-Le Lauzet Ubaye
Het was afgelopen nacht ook nog zeer warm en we hebben niet zo goed geslapen. We gaan vandaag richting Lac de Serre Ponçon en we rijden naar Le Lauzet Ubaye iets voorbij de afslag naar het het lac. Daar vinden we een mooi gelegen camperplaats aan een meertje.

Donderdag 16 juli
Lauzet Ubaye
Ook vandaag blijven we nog hier en komen de dag door met wat zwemmen en luieren.

Vrijdag 17 juli
Lauzet Ubaye-Montgenévre
Chelley is ziek en we willen toch even met haar naar een dierenarts. De dichtsbijzijnde zit in Barcelonnette. Chelley wordt onderzocht en krijgt 2 spuitjes en wat tabletten voor de komende dagen. Ze zou een virus hebben opgelopen. Hopen dat het over enkele dagen beter zal gaan met haar. Vanuit Barcelonnette rijden we via de Col de Vars richting Briançon en vandaar naar de camperplaats op de Montgenévre. Hierboven is het behoorlijk fris en er zijn buien in aantocht. Misschien nu wat afkoeling.

Zaterdag 18 juli
Montgenévre-Aiguebelle
Onze lieve Chelley is een sterretje geworden. We zullen haar missen en nooit vergeten.

Zondag 19 juli t/m 22 juli
Aiguebelle-Les Saisies
Na de vreselijke dag gisteren besluiten we om toch de reis toch voort te zetten. Eerst wilden we zo snel mogelijk naar huis maar daardoor krijgen we ons hondje ook niet terug dus we proberen er nog maar wat van te maken. De route van gisteren was overigens van Montgenévre via Susa in Italiië naar de Mont Cenis en vandaar weer Frankrijk in. Een zeer mooie tocht door de bergen.
We gaan vandaag naar Les Saissies waar a.s. woensdag de Tour de France langs komt.

Donderdag 23 juli
Les Saisies-Yvoire
Vandaag vertrekken we in Les Saissies. We rijden eerst naar St. Gervais les Bains om daar de service te doen op de camperplaats. Die ligt bij de overdekte ijsbaan. Verder is het geen leuke plek om te staan. Dan rijden we naar Chamonix. Hier eten we wat op de grote camperplaats en besluiten dan om door te rijden naar het meer van Genéve. We belanden daar in Yvoire, een heel mooi toeristisch dorpje. Leuk om eens te rond te wandelen.

Vrijdag 24 juli
Yvoire
Ook vandaag blijven we nog in Yvoire en bezoeken nogmaals het mooie dorppje. Beneden aan het meer zitten we een hele tijd aan het haventje de bedrijvigheid te bekijken.

Zaterdag 25 juli
Yvoire-Bois d'Amont
We rijden weer een stukje noordwaarts en belanden via de Col de la Faucille (waar je ook met de camper mag overnachten) in Bois d'Amont een stukje verder als Les Rousses waar we vorig jaar nog hebben gestaan. Het is een heel rustig langgerekt dorp waar niet veel te beleven is. De camperplaats is gratis en service is aanwezig. Goed voor een rustige nacht.

Zondag 26 juli
Bois d'Amont-Baume les Dames
Het koelde gisteravond vrij snel af en tegen 20.00 uur moesten we naar binnen. Nog maar wat tv kijken.
Goed geslapen en als we wakker worden schijnt de zon volop.
Vandaag rijden we een via stukje Zwitserland naar Baume les Dames. De Zwitserse grens is al na een km of 2 na Bois d'Amont. Er is wel een douanepost maar er zit niemand. Dan richting Vallorbe en vandaar ben je weer zo aan de Franse grens. Hier is wel controle maar we mogen door.
Rond de middag arriveren we in Baume les Dames en we hebben nog net 2 plaatsen langs elkaar. Even later staat alles volzet. Deze camperplaats is zeer gewild.

Maandag 27 juli
Baume les Dames

Dinsdag 28 juli
Baume les Dames-Gerardmer
Gisteravond nog wat onweer en regen gehad. Vandaag nemen we een kijkje op de camperplaats in La Bresse bij de camping. Het is wat achteraf, dus weinig te zien. Dan rijden via Xonrupt-Longemer naar Gerardmer. In de middag maken we een wandeling naar het meer aldaar. Vanavond overleggen we de reisroute eens en besluiten zoals wel vaker de route om te gooien en via Duitsland naar huis te rijden. We zitten tenslotte ook niet ver van de Duitse grens.

Woensdag 29 juli
Gerardmer-Breisach am Rhein
Ons laatste mooie stukje Frankrijk vandaag. We rijden via de Col de la Schlucht richting Colmar en vandaar de Duitse grens over naar Breisach am Rhein. Al snel brengt de de tomtom ons naar de camperplaats vlak aan de Rijn. Breisach is een toeristisch stadje met restaurantjes en winkeltjes en een oude stadsmuur om het hoger gelegen gedeelte.

Donderdag 30 juli
Breisach am Rhein-Bad Dürkheim
Na een reis van ongeveer 200 km arriveren we vandaag in Bad Dürkheim. Er zijn hier meerdere camperplaatsen. We kiezen voor het Knauscamperpark. De camperplaatsen liggen buiten de camping. Je mag wel gebruik maken (tegen betaling) van de sanitaire voorzieningen van de camping. Er staat wel een servicezuil op de camperplaats en stroom is ook aanwezig. Goed voor een nachtje.

Vrijdag 31 juli
Bad Dürkheim- Bad Sobernheim
Onze volgende halte is Bad Sobernheim. Hier is een topcamperplaats. Rustig gelegen aan de rand van het stadje.
Wandel en fietspaden aangrenzend en ook het zwembad is vlakbij.

Zaterdag 1 augustus
Bad Sobernheim-Trittenheim
Onze laatste dag sluiten we zoals (bijna) altijd af in Trittenheim.

Zondag 2 augustus
Trittenheim-Koningslust

Door het verlies van onze Chelley geeft deze reis een dubbel gevoel. We zullen ons maatje nooit vergeten.